En krage till Braixen~

Jag började med kragen till Braixen när Sanna och Olov var här och hälsade på. I ett tidigare inlägg visade jag all spets jag lyckades hitta på tygaffären, men efter det har jag inte bloggat mer om cosplayen. Så nu var det verkligen dags att visa upp vad jag har gjort! MEN innan jag gör det kan jag ju passa på att visa upp både Braixen och min egendesignade dräkt som är baserad på hennes utseende.
 
Nu var det alltså kragen jag hade jobbat med - det som på Braixen är lite som en krage av vit päls.
 
Den här lilla delen av kragen såg lite smårolig ut när det bara var den. Jag mätte ut så långt jag ville ha spetsen, sydde in kanterna lite för hand och trädde igenom det svarta bandet.
 
Sen när jag hade själva grunden till kragen (halv)klar med invikta kanter (vid halsen) var det dags att sy fast spetsen.
 
Och det fick jag göra för hand, eftersom min symaskin inte var överförtjust i den tunna spetsen.
 
Titta så bra det blev! Men man kan alltid lägga till mer spets...
 
...på spetsen. In...spets...cion? Haha! Nu börjar det se ut som jag tänkt mig.
 
Det var lite småjobbigt att nåla in underkanten, eftersom formen var så rundad. Men det gick till slut.
 
Och då var det dags att sy det med.
 
Så här ser den färdiga kragen ut! Jag hade planer på att ha en söt, grå spets på nedre kanten, men kände att det "tyngde ner" hela kragen. Det bästa med att basera sin cosplay på sin egen design är att man kan anpassa den eftersom. Bara för att jag tyckte på ett sätt när jag först målade den betyder inte att det automatiskt fungerar lika bra när det väl ska sys.
 

Kommentarer
Postat av: Sting

Den blev ju hur bra som helst, väldigt sött! ^^ Ser framemot mer progress~

Svar: Tack så mycket! n__n
Mlie-Redfield

2014-07-18 @ 21:09:13
Postat av: SpeLinnea

Det kommer bli så himla fint! :O Fennekin och senare Braixen var min allra första pokémon. Ser fram emot att se färdiga resultatet.

Svar: Tack! ^^ De är så söta.
Mlie-Redfield

2014-07-23 @ 18:09:00
URL: http://spelinnea.wordpress.com
Postat av: Robex Lundgren

fin blogg

Svar: Tack =)
Mlie-Redfield

2014-08-07 @ 09:18:20
URL: http://ghgumman.blogg.se/
Postat av: Iz

Ser riktigt fint ut

Svar: Tack!
Mlie-Redfield

2014-08-07 @ 10:02:41
URL: http://ikiz.blogg.se

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0