Pokémon Art Academy~

En del av sommaröverraskningen som jag fick av Andreas var Pokémon Art Academy till 3DS. I spelet ska man lära sig att måla - genom att måla Pokémons. Innan man kommer igång med spelet får man skriva in en signatur. Efter det är det dags för ett antagningsprov. Precis som i de flesta andra Pokémon-spel har man en rival. Min är inte direkt världsbäst på det där med att måla. Men han kämpar på ändå!
 
Så här snygg blev min signatur! Fick precis plats med alla bokstäver.
 
Antagningsprovet gick ut på att man skulle måla ett porträtt av en Pokémon genom ett par enkla steg. Jag valde att måla den söta Piplup. På den övre skärmen fick man se lärarens målning, medan man själv målade på nedre. Man fick gå igenom allting steg för steg, för att man skulle lära sig grunderna.
 
Här är min färdiga Piplup! Det är min rival som pratar i dialogrutan i övre skärmen.
 
Min rival är så otroligt duktig på att måla. Älskar att se hans verk - bara det är anledning nog att spela spelet. Han har ju inte ens fyllt i all färg, vad hände där? Haha! Han får en åtminstone att känna sig väldigt duktig.
 
Det blir Pokémon-kort av ens färdiga teckningar!
 
Yay, jag kom in på Pokémon Art Academy!
 
Min rival <3
 

Kommentarer
Postat av: SpeLinnea

Längtar tills jag får hem mitt Pokémon Art Academy! :D Rivalens teckningar är ju underbara!

Svar: Ja! Mest därför man spelar xD Men det är riktigt roligt.
Mlie-Redfield

2014-07-23 @ 18:12:09
URL: http://spelinnea.wordpress.com

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0