En ny taktik~

Jag valde ut de tre av mina Pokémon som varit mest effektiva i spelets viktigaste strid - striden mot Pokémon League Champion. Det var precis innan den striden som jag hade sparat, så jag behövde inte ta mig igenom Elite Four en gång till. Eftersom jag hade väldans få Max Potions måste jag använda dem väl. Blaziken, Shiftry och Masquerain blev mina topp tre, men Sharpedo, Linoone och Swellow fick självklart följa med som förstärkning om någonting skulle gå väldans snett. Jag är glad att jag tog dem med mig.
 
(Jag använde givetvis en revive på Sharpedo, Linoone och Swellow - men det var efter att jag tagit bilden).
 
Motståndarens första Pokémon är den som gjort striden extra påfrestande och smärtsam - Skarmory slänger ut taggar på golvet som sin första attack. De gör så att de av mina Pokémon som inte flyger (alla utom Masquerain och Swellow) skadas och förlorar 20hp när de skickas in i striden. Så orättvist. Efter att ha lärt Blaziken en ny eldattack lyckades vi äntligen besegra Skarmory innan de jobbiga taggarna kastades ut. Lite jämnare förutsättningar!
 
 
Det gick. Men det blev ändå en väldigt tuff fight, Men det kändes som att det skulle kunna gå. När det var dags att besegra motståndarens sista Pokémon var Blaziken mitt absolut sista hopp, då de andra fallit i striden. Då använde Metagross attacken Zen Headbutt. Som hade skadat min modiga starter så mycket att hela hp:n skulle ta slut. "Blaziken read Mlie's mind and avoided the attack". Sån tur att Blaziken undvek just den gången! Jag valde Flare Blitz - en stark eldattack som gör extremt mycket skada på motståndarens Pokémon, men som även skadar användaren. Det var en risk, med tanke på att Blaziken inte hade så jättemycket hp kvar själv. men det gick. Allt tack vare alla timmar jag spenderat med Blaziken i Pokémon-Amie. Vi gjorde det.
 
Jag är Pokémon League Champion!
 
I spelets eftertexter påmindes jag än en gång om gymstriden mot Winona. Jag försöker förtränga det, men det går liksom inte. Haha!
 
Efter 34 timmar och 38 minuter är Pokémon Omega Ruby mitt första avklarade spel 2015. Det var då på tiden!
 

Kommentarer

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0