Mot Ever Grande City~

Det är dags. Stunden jag längtat efter så länge. Efter 30 timmars speltid är jag äntligen nära Elite Four. Men först - Victory Road. I det åttonde och sista gymmet fick jag HM05, som är Waterfall. Den förmågan behövs för att kunna komma ens i närheten av Ever Grande City. Så det var dags för Sharpedo att lära sig någonting nytt.
 
 
Väl uppe på toppen av vattenfallet kom vi fram till Victory Road. Det sista hindret mellan mig och Elite Four.
 
Där inne stötte jag på en Altaria. Jag minns fortfarande alltför väl hur det gick förra gången jag stötte på en Altaria.
 
Och så skulle jag äntligen ta mig an Elite Four. Jag klarade mig ganska väl förbi dem alla fyra. Även om jag började få dåligt med Hyper Potion. Och då var det bara The Champion som stod mellan mig och äran.
 
 
Och sen kom jag inge längre. Det var motståndarens siste Pokémon som till slut blev för mycket för mitt kämpande lag. Ikväll ska jag ge det ett nytt försök.
 

Kommentarer
Postat av: Sarah Sjöstedt

Jag håller också på att kämpa med dem. Klarade alla fyra och kom till sista med åkte på rådäng där. Hade två kvar att ta men det gick inte. Bara att kämpa på :D

Svar: Han hade för bra Pokémon! Men det ska nog gå med lite vilja =D
Mlie-Redfield

2015-04-12 @ 20:59:05
URL: http://ninjabob.blogg.se/
Postat av: Skogsraah ☾

Vad kul :)

Svar: Ja ^^
Mlie-Redfield

2015-04-13 @ 11:53:05
URL: http://skogsraah.blogg.se

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0