Raptures nya tionde~

Sedan Pate flyttade har det varit några campare i mitt fina Rapture. Min stad känns inte komplett med bara 9 invånare, så jag har gjort mitt bästa för att få dem att flytta in.
 
 
Först hade vi hunden Butch. Han funderade ändå på att flytta, och jag gjorde mitt bästa för att övertyga honom om att Rapture faktiskt är världens bästa lilla by.
 
 
Men han trivdes tydligen för bra i sin förra stad.
 
 
Sedan hade vi renen Erik. Skulle han komma att bli Raptures nya tionde?
 
 
Han hade svårt att bestämma sig.
 
 
Som många andra campare gillade Erik att leka. Den här gången var det charader. Om jag vann, skulle han flytta till Rapture. Om han vann skulle han få en av de möbler jag hade i min ficka.
 
 
Jag vann.
 
 
Här har han valt ut var han ville bygga sitt hus. Lustigt nog blev det bredvid Antonio, som även han började sitt liv i Rapture som en "happy camper". Men... deras personligheter är varandras motsatser. Antonio är en sportnörd, och Erik är en latmask. Vi får se hur det går mellan dem!
 
 
Erik flyttade officiellt in i Rapture redan igår, men det var först idag som jag hann hälsa på honom ordentligt.
 
 
Klart jag minns det!
 
Jag (innan jag gick in i Eriks hus): "Hur tror du att hans hem ser ut?"
Andreas: "Trä!"

Och nog hade han rätt i det, haha! Det ska bli jättekul att lära känna Erik, men saknaden efter Pate är fortfarande stor. Det är kul när nya karaktärer flyttar in, men jag vill inte förlora mina gamla. Det är ju mina bybor som gör Rapture till vad det är.
 

Kommentarer
Postat av: SpeLinnea

Så mysigt! :) Tycker renens hemtema var väldigt fint, träigt och stugigt!

Svar: Han hade det väldans RENt och fint... ;D
Mlie-Redfield

2015-08-31 @ 23:06:11
URL: http://spelinnea.wordpress.com
Postat av: SpeLinnea

Förresten, är du sugen på Happy Home Designer?

Svar: Om jag är! =D Längtar!
Mlie-Redfield

2015-08-31 @ 23:19:37
URL: http://spelinnea.wordpress.com

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0