Bloodborne~

Jag testade spelet Dark Souls en gång. Det gick inte så bra. Föregångaren Demon's Souls och uppföljaren Dark Souls II lämnade jag orörda. Igår släpptes ett nytt spel från From Software - Bloodborne. Av någon anledning är jag väldans sugen på att spela det. Andreas körde igenom demot till Bloodborne på förra årets Comic Con Gamex. Redan då utnämnde han Bloodborne till GOTY (Game of the Year). Nu när det väl har släppts har han dock inte ägnat så mycket tid åt det - han sitter fortfarande med Monster Hunter 4 Ultimate. Så jag funderar på att låna Bloodborne av honom så länge och ge det ett försök.
 
 
Bloodborne kommer att vara svårt. Väldigt svårt. Men det är också det som är lite grejen med From Softwares spel. De ska vara en sjujäkla utmaning. Jag har sett på när Andreas spelat Dark Souls II. Jag har sett några av de timmar han har lagt på Bloodborne. Jag vet precis vad jag ger mig in på om jag tar det här steget. Och det lockar mig bara ännu mer snarare än att skrämma bort mig. Så vad är det som gör Bloodborne så mycket mer tilltalande för mig än vad Souls-spelen någonsin har varit? Bloodborne har skjutvapen. För mig, som har växt upp med Resident Evil, är det en riktig dealbreaker. Vi får se om jag vågar ge mig på detta till synes omöjliga äventyr.
 

Kommentarer

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0