Då och nu~

Det bästa sättet för att se hur mycket ens ritfärdigheter har utvecklats är att jämföra någonting gammalt med någonting nytt. Ett populärt meme som jag har skrivit om förut är "Draw this again" (här och här), där man målar en ny version av en gammal teckning. Den här gången tänkte jag dock göra någonting helt annorlunda, och istället jämföra den första teckningen jag laddade upp på DeviantART med den senaste.
 
Förutom den uppenbara skillnaden att jag faktiskt målade riktiga händer (...en hand) på Daenerys, så har det hänt mycket sedan jag målade Ada. Jag har lärt mig hur man använder lager och insett varför de är så underbara, jag har hittat ett verktyg för mina linjer som jag tycker mycket om, och jag lägger mer tid på detaljer. Jag har ju minst sagt utvecklat mina färdigheter en hel del sedan 2008.
 

Kommentarer
Postat av: SpeLinnea

Det syns verkligen skillnad! Vad kul, bra jobbat!

Svar: Tack så mycket! =D
Mlie-Redfield

2014-07-23 @ 18:07:08
URL: http://spelinnea.wordpress.com
Postat av: Anonym

Man lär sig så otroligt mycket under de år man spenderar med en ritpenna eller pensel. Man märker att man utvecklats när man jämför en ny bild med en som man gjort för några år sen. Nya tekniker, hur man skuggar, färgnyanser och så vidare.
Det är en av de bästa saker som finns när man tecknar. Man utvecklas och det märks.
Du har kommit långt. Fortsätt! :D

Svar: Tack så mycket! =D Och det är ju just när man upptäcker nya tekniker och lär sig använda dem som det blir störst skillnad mellan gamla och nya verk =)
Mlie-Redfield

2014-07-24 @ 08:46:04
Postat av: emmy

Åh, det är ju så otroligt kul att se hur man utvecklas!
Tycker den andra bilden ser mer proffsig ut, mer välgjord, supersnyggt! :D

Svar: Tack så mycket! =D
Mlie-Redfield

2014-08-03 @ 00:14:04
URL: http://ajmiee.blo.gg

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0