En peppande app~

När underbara Sanna höll mig sällskap via telefon i väntan på bussen hem i förrgår tipsade hon mig om en app. Den heter cosplanner, och är precis vad det låter som - en app för cosplayplanerande. Eftersom den är gratis tänkte jag att jag lika gärna kunde prova den själv. Jag har inte haft någon riktig pepp för cosplay alls i år (det är ju redan april, och jag har inte ens börjat), så den här appen kan nog vara bra att ha för lite extra pepp.
 
Så det man gör i appen är att lägga till vad som behövs fixas till cosplayen, hur mycket det kostat och hur lång tid man lagt ner på den. Sånt som man alltid vill veta om en dräkt, men som glöms bort lite grann under processen. I bilden ovan visas min progress för PokéMlie.
 
Och här är de tre dräkterna jag vill göra inom den närmaste framtiden. Jag fyllde i att jag redan har det svarta tyget till Blind Mag, så då är jag alltså 14 % klar med den cosplayen, bara så där! Hur peppande? Haha! Sedan när jag väl har fått tag på fjädrar kan jag lägga till det i appen också. Så glad att jag skaffade den - nu kanske jag får tillbaka lite av min välbehövliga cosplaypepp. Tack igen Sanna, för att du tipsade om Cosplanner!
 

Kommentarer
Postat av: Danny

Haha det finns verkligen en app för allting! Den verkar var riktigt användbar :D

Svar: Haha, det gör ju det! Man kan ju lika gärna skriva upp allt i anteckningar på telefonen, men appen visar ju i procent hur långt man kommit. Bästa motivationen ^^
Mlie-Redfield

2015-04-16 @ 08:32:27
Postat av: Sting

Så kul att du har hittat pepp och motivation igen, ser framemot dina framtida projekt! :D Och det var så lite så, roligt att du gillade den! n_n

Svar: Detsamma! =D Ser fram emot fler progressbilder ;D
Mlie-Redfield

2015-04-22 @ 19:24:30

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0