Snart dags för Comic Con Gamex~

Imorgon är det äntligen dags! Årets upplaga av Gamex, som i år bytt namn till Comic Con Gamex, börjar imorgon på Kistamässan i Stockholm. Schemat är fullt av spännande och roliga saker, som till exempel cosplaytävlingar, Nordic Cosplay Championship, Introduktion till cosplay, en Q&A med RJ Mitte från Breaking Bad - listan kan göras väldans lång, och även om jag är superintresserad av allt som har med cosplay att göra (och bra tv-serier) finns det säkerligen någonting på schemat som faller alla i smaken. Jag kommer att befinna mig på mässan lördag och söndag, men den börjar som sagt imorgon. Fullständigt schema för mässan finns att se här.
 
För att peppa er ännu lite mer inför denna (säkerligen) fantastiska mässa tänkte jag visa lite bilder från mina upplevelser från tidigare år!
 
Gamex 2011 var mitt första Gamex. Vi cosplayade från Resident Evil, där Elisabeth var Wesker, jag var (som vanligt) Claire, Sanna var Rebecca och Hanna cosplayade Ashley Graham. Demot till Resident Evil Revelations fanns spelbart på mässan, så där spenderade vi en del tid.
 
Lisette cosplayade sin thief från Dark Souls, Fredrika var C. Viper, Sanna var Cammy, Sascha var Ibuki, och jag själv cosplayade Sakura för första gången. Mycket Street Fighter! Hanna hade tyvärr ingen cosplay det året.
 
Och till sist - Gamex 2013. Lisette cosplayade Raiden från Metal Gear Rising Revengeance, Hanna var female Forsworn från Elder Scrolls V: Skyrim, Helen, Fredrika, Sanna och Sascha var fina i sina Mario-dräkter, Sanna cosplayade även Roll från Mega Man, och jag själv var Little Sister från BioShock 2.
 
I det här inlägget kände jag för att lyfta fram våra cosplays, men i respektive mäss-inlägg finns fler bilder och mer text att läsa om du vill peppa årets mässa ännu mer! (2011, 2012, 2013) I år ska jag försöka fota allt. Det är så kul att se tillbaka på gamla bilder och minnas tidigare mässor.
 
Vi ses väl på Comic Con Gamex?
 

Kommentarer
Postat av: Sting

Åh, vilken nostalgi man får när man blickar tillbaks. ^^ Jag tror detta år kommer bli minst lika kul! Vi ses där! ;D

Svar: Jaaaaaa, jag längtar =D
Mlie-Redfield

2014-10-29 @ 15:30:50

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0