Mycket på gång~

Jag har många spel i min spellåda jag vill klara ut. Killzone 3, Bioshock 1 och 2, Uncharted 2 för att nämna ett par. Jag har försökt koncentrera mig mer på Resident Evil Zero den senaste tiden, och har kommit relativt långt ändå. Jag jobbar på det. Fast under en veckas tid har minst tre timmar om dagen gått åt till att titta på serien Supernatural. Fick som sagt två säsonger i födelsedagspresent av min pappa, och som jag nämnt tidigare har jag lite lätt att bli skrämd av den.

Innan jag fick de två första säsongerna på dvd hade jag sett 16 avsnitt från första säsongen. Att ha dem på dvd gjorde allting mycket enklare, märkte jag. Sedan förra måndagen har jag sett klart de sex återstående avsnitten av första, och alla 22 av andra säsongen. Så, Supernatural har tagit upp mycket tid, uppenbarligen. Och inte blir det "bättre" av att jag nyss fick hem tredje och fjärde säsongen. Beställde dem igår, går snabbt det här.

Idag har jag dock spelat ett annat spel än Zero - Silent Hill Homecoming. Köpte det i söndags. Jag har spelat det förut med Lisette, så jag är inte så jätterädd för tillfället. (Den första Lurken skrämde mig, men det behöver vi ju inte nämna). Och denna gången var jag beredd på rullstolen. När jag spelade med Lisette var jag faktiskt lite (läs: väldigt) rädd, och tog mig fram genom att gå sakta. "Du gör det bara värre om du går" sa Lisette, och jag skulle visa hur modig jag (egentligen inte) var. "Kommer den där trappan göra något?" frågade jag ängsligt medans jag närmade mig den. "Nej då" fick jag som svar, och jag sprang den sista biten - och blev attackerad av en rullstol. "Men den kommer göra det."

Lisette har sagt att hon ska slå mig om jag klarar ut Homecoming före henne, haha. Samma sak gäller om jag skulle bestämma mig för att cosplaya Rebecca Chambers (fast då var det fingrarna hon "bara" skulle slå. Tro mig, jag passar bättre som Claire, haha). Än så länge går det helt okej att spela det, eftersom jag fortfarande är i början - som jag redan spelat en gång. Kommer jag vidare kommer jag dock utan tvekan bli så otroligt rädd att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Förhoppningsvis jagas jag inte in i en låst dörr, som jag blev av en Leechman när jag spelade Zero igår. Hade gett mina molotovs till Billy och helt glömt bort att det var på nerevåningen den skulle vara. Märkte sen att det inte var så jättesmart att låta Billy ha hand om all ammo.

Tror jag spelat nog med Homecoming för idag dock. Både Zero och Supernatural ropar på mig, och jag har tre timmar kvar innan pappa kommer och hämtar mig. Bäst att bestämma sig snabbt. Att jag egentligen vill spela något av de andra spelen också ignorerar jag för tillfället. Mycket enklare med färre alternativ, haha.





Från Supernatural-avsnittet "Tall Tales". Alla avsnitt är inte läskiga (enligt vissa är inte något det) - det här är ett av mina favoriter. Slipper iallafall läskigheter som "You were right daddy, he IS my friend!"

Kommentarer
Postat av: Lisette

jag låter som en väldigt våldsam människa 8D xD

2011-04-28 @ 16:36:27
Postat av: Mlie-Redfield

Bwahahahaha XD Du låter värre än du är 8'D

2011-04-28 @ 19:38:04
URL: http://mlieredfield.blogg.se/

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0